Het gebeurt in het team
Eigenaarschap bij het team, gedeelde of integrale verantwoordelijkheid… je hoort en leest het vaak in onderwijsland. Maar wat is het dan eigenlijk volgens jullie? En hoe werkt het (niet)?
Herken je dit?
- working alone together
- onderwijsaanbod is niet (zichtbaar) in samenhang georganiseerd
- onze doelen halen we simpelweg niet
- we missen eigenaarschap (wij noemen dat: rolneming)
- we vragen te weinig hulp aan elkaar
In 1 schooljaar je onderwijsteam aan zet
Werk samen met Roerconsult aan 1 jaar begeleiding zonder al te veel tijd kwijt te zijn aan theorie. We doen het samen:
- Dit geeft lucht en ruimte: wat moeten we doen en wat hoeft niet?
- Even langs de inspectie: klinkt misschien gek, maar het Waarderingskader is je grootste vriend binnen jullie team
- Dialoog: doen we de goede dingen en doen we de goede dingen goed?
- Onderzoekend leren: weten we het zeker? Vinden anderen dat ook?
- Teamplannen opstellen: dat doen we samen